حديثه جونحديثه جون، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره
فاطمه فاطمه ، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره

حدیثه جون دختر ناز بابا

7 روش برای مقابله با اشعه های مضر کامپيوتر!

1392/7/29 3:18
293 بازدید
اشتراک گذاری
کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرار گیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد.
امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که بدون استفاده از کامپیوتر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند، زیرا از طریق کامپیوتر کار می کنند و شغل آنها وابسته به کامپیوتر است. کودکان هم از کامپیوتر برای سرگرمی و بازی استفاده می کنند.

اما آیا همه استفاده کنندگان از کامپیوتر با ضررهای این وسیله مدرن آشنایی دارند؟
کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرارگیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد. همان طور که یک فرد علی رغم اینکه سیگار نمی کشد، اما در معرض دود سیگار آسیب می بیند، فردی هم که در معرض تابش اشعه های کامپیوتر قرار می گیرد دچار آسیب خواهد شد.

7 روش زیر به شما کمک می کند که با این خطرات مقابله کنید:
1- رژیم غذایی مناسب: برای پیشگیری و کاهش اثرات اشعه کامپیوتر باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. افراد می توانند با مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین A وC با این مشکل مقابله کنند. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.
منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، هلو و ماهی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)