شهدا بهترین الگو

یکی از موضوعاتی که برای جوانان ما مغفول مانده است انتخاب الگو می باشد . در عصر حاضر با توجه به هجمه های بیشمار دشمنان قسم خورده انقلاب که با طوفان تبلیغاتی همراه است الگوها می توانند ما را در برابر این هجمه های تبلیغاتی بیمه و در برنامه ریزهایمان بسیار ما را کمک کنند.

 متاسفانه شهدا را  خوب نشناخته ایم و برای شناخت آنها وقت نگذاشته ایم . وقت ما عمر ما پول ما علم ما برای چیست مگر نه اینکه دنبال یک زندگی خوب و سعادتمند هستیم  مگرنه اینکه همه ما برای رسیدن به آسایش تلاش می کنیم  چه باید کرد ؟

جوانان معمولا برای نیل به این هدف به دنبال ابزارها و شیوه های مؤثری می گردند، که یکی از مهم ترین اموری که در این راستا برای جوان مفید واقع می گردد وجود یک سرمشق و الگویی است که مراحلی از کمالات را با موفقیت پیموده باشد و از مقبولیت در پیش مردم نیز برخوردار باشد .

 به نظر بنده شهدا بعنوان الگوهای نزدیک به عصرما هستند و میتوانند به ما کمک های شایانی کنند الگو های خوب می توانند به ما مسیررا نشان دهند. مگر نه اینکه شهید چمران سالها در کشور آمریکا زندگی کرده وبا فضای باز انجا می توانست به جایگاههای بلندی دست پیدا نماید وبا توجه به داشتن  مدرک دکترا و تدریس در بهترین دانشگاههای کشور امریکا به یکباره برای کمک به محرومان ویتیمان خود را به لبنان می رساند و همه زندگی خودرا وقف این کارارزشمند میکند مگر نه اینکه او سعادت خود را درحضور در جبهه های حق علیه باطل در می باید. مگر نه اینکه شهید زین الدین با توجه به درخواست بورسیه دانشگاههای فرانسه برای تحصیل در این کشور ،زندگی خود را وقف در جبهه ها می کند مگر نه اینکه شهید باکری مقام خود را به یکباره رها می سازد وبه سوی جبهه ها می آید  به راستی چرا !  

آیا تا به حال اندیشیده ایم  در عصر ما چه کسانی زندگی کرده اند و چکارهای بزرگی کرده اند حقا در حق شهدا کم کاری انجام داده ایم.

برای رسیدن به قله های بزرگ باید بهترین الگو ها و بهترین راه ها را انتخاب کنیم تا درزمان کمتری به هدف برسیم .

مگر نه اینکه همه سعادت ما در رضایت پروردگارشامل میشود !

 روزگار بزرگ مردان بزرگ می خواهد!

 

 

شهدا شرمنده ایم